Twoja Gmina, Twój Urząd

XVIII sesja Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem

Informuję, że w dniu 17 października 2025 r. (piątek) odbędzie się osiemnasta sesja Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem.

Sesja odbędzie się w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem (pok. nr 13) o godz. 1100.

Proponowany porządek obrad sesji:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta o pracy między sesjami.

  • informację przedstawi Burmistrz Gminy i Miasta Pan Tadeusz Handziak.

3. Wysłuchanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w roku szkolnym 2024/2025;

  • informację przedstawi Pani Halina Sobota – Kierownik Miejsko – Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Rudniku nad Sanem,
  • opinię Komisji Oświaty i Wychowania przedstawi Pani Beata Schiffer – przewodnicząca Komisji.

4. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) przyjęcia „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Uczniów Szkół Podstawowych pobierających naukę na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem”;

  • projekt uchwały przedstawi Pani Halina Sobota – Kierownik Miejsko – Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Rudniku nad Sanem,
  • opinię Komisji Oświaty i Wychowania przedstawi Pani Beata Schiffer – przewodnicząca Komisji.

2) wyrażenia zgody na nabycie do gminnego zasobu nieruchomości działek gruntu położonych w Rudniku nad Sanem i Przędzelu;

  • projekt uchwały przedstawi Pani Anna Zaguła,
  • opinię Komisji Rozwoju Gospodarczego, Zagospodarowania Przestrzennego i Rolnictwa przedstawi Pan Dawid Konior – przewodniczący Komisji.

3) wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy części działki nr ewid. 5180/17 położonej w Rudniku nad Sanem z dotychczasowym dzierżawcą – firmą Towerlink Poland Sp. z o. o. z przeznaczeniem na lokalizację urządzeń i instalacji telekomunikacyjnych oraz odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy;

  • projekt uchwały przedstawi Pan Mateusz Drzymała,
  • opinię Komisji Rozwoju Gospodarczego, Zagospodarowania Przestrzennego i Rolnictwa przedstawi Pan Dawid Konior – przewodniczący Komisji.

4) ustalenia wynagrodzenia Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;

  • projekt uchwały przedstawi Pan Bogdan Kupiec – Przewodniczący Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem,
  • opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pani Małgorzata Gancarz – przewodnicząca Komisji.

5) zmiany uchwały Nr VIII/44/2024 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 29 listopada 2024 r. w sprawie ustalenia wysokości i zasad przyznawania diet dla Przewodniczącego Rady Miejskiej, Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej, Radnych Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem oraz Przewodniczących organu wykonawczego jednostek pomocniczych Gminy;

  • projekt uchwały przedstawi Burmistrz Gminy i Miasta Pan Tadeusz Handziak,
  • opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pani Małgorzata Gancarz – przewodnicząca Komisji.

6) zmiany uchwały Nr XI/74/2025 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 11 kwietnia 2025 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej wspierającej zieloną transformację miastBanku Gospodarstwa Krajowego;

  • projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert – Skarbnik Gminy,
  • opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pani Małgorzata Gancarz – przewodnicząca Komisji.

7) zmiany uchwały budżetowej Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem na 2025 r.;

  • projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert – Skarbnik Gminy,
  • opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pani Małgorzata Gancarz – przewodnicząca Komisji.

8) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;

  • projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert – Skarbnik Gminy,
  • opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pani Małgorzata Gancarz – przewodnicząca Komisji.

5. Informacja przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej o pracy Komisji między sesjami.

6. Sprawy różne.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

/-/ dr inż. Bogdan Kupiec