Dziś, 7 listopada 2025 r., w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie została podpisana umowa dotacji na dofinansowanie zadania z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest pn.: „Usuwanie wyrobów azbestowych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem”.
Umowę przy kontrasygnacie Skarbnik Grażyny Reichert podpisał Burmistrz Tadeusz Handziak oraz Prezes Zarządu Bernadeta Dżugan wraz z Zastępcą Prezesa Zarządu Markiem Klara.
Kwota dotacji obejmuje środki WFOŚiGW w Rzeszowie w wysokości 13.497,00 zł.
Dzięki pozyskanym funduszom możliwe będzie dalsze usuwanie niebezpiecznych materiałów z terenu naszej gminy, co realnie wpłynie na poprawę stanu środowiska i bezpieczeństwa mieszkańców.
– Każde pozyskane środki to inwestycja w zdrowie mieszkańców i czystsze środowisko. Systematycznie eliminujemy z przestrzeni publicznej i prywatnej materiały zawierające azbest, dzięki czemu Rudnik nad Sanem staje się miejscem bardziej bezpiecznym i przyjaznym do życia – podkreślił burmistrz.
Zdjęcia: WFOŚiGW Rzeszów
